Bestekar Concert Hall, Ankara / Turkey, 2018
Bestekar Konser Salonu, Ankara, Türkiye
​
Bir konser salonu’nun giriÅŸ tasarımı, mekan ve sokak/cadde iliÅŸkisi arasındaki bağı güçlü kılmak için bir mimarı zorlayan en zor projelerden biri olabilir. Nihayetinde, mevcut durumda kolay kolay algılanmayan ölçek kavramı ama aynı anda da dikkat çekici, davetkar ya da bir nesneyi belirgin yapma özellikleri tasarım kararlarını yeniden sorgulayan unsurlar olacaktır. Ankara’nın güncelliÄŸini hiç kaybetmeyen Bestekar Sokak’taki bir konser salonu giriÅŸi düzenlemesi de böyle bir problemi irdeler.
Konser salonunun yeri sokak seviyesinden aÄŸaşıdadır, dolayısıyla oldukça geniÅŸ sayılabilecek ya da belki yer yer mekana dönüÅŸebilecek merdivenler bizi konser salonuna en yavaÅŸ tempoyla ulaÅŸtırmalıdır. Gerçek bir arayüzün mekana dönüÅŸtüÄŸü aralık tam da buradadır. Sirkülasyon merdivenlerinin yer aldığı cephedeki hareketli sistem, içeride nasıl bir mekan olduÄŸu izlenimi için yeterlidir. Zaman zaman açılan ya da daha da örtülü hale gelen bu strüktürü, renkli polikarbon paneller oluÅŸturur. Bu paneller kendi ritminde bir cephe konfigürasyonu oluÅŸturduÄŸu gibi, bir giriÅŸin makul öçekte nasıl tanımlandığının da bir ölçütü olabilir. Panellerin arkasında belli-belirsiz görünen ve duvara çizilen sanatsal illüstrasyonlar ise kullanıcıyı mekana davet etmek için yeterlidir. Bu görsel ÅŸovun hemen önünde yani yapının kör cephesinde tasarlanan geniÅŸ merdivenler ise zaman zaman bu giriÅŸ mekanında gerçekleÅŸebilecek ön etkinlere ev sahipliÄŸi yapacaktır. Bestekar Konser Salonu giriÅŸ tasarımı, giriÅŸ mekanlarını “mekansızlık” tanımından kurtarıp sadece bir sirkülasyon eylemine dayanmayan, gerçekte yaÅŸayabilecek mekanlar olduÄŸunu gösteren bir tasarım problemi olarak ortaya çıkar.
Proje künye
Proje adı: Bestekar Konser Salonu
Mimari ofis: rggA Mimarlık
Yer: Bestekar Sokak, Ankara, Türkiye
Program: Konser Salonu giriÅŸi düzenlemesi
Tarih: 2018
​
Bestekar Concert Hall, Ankara, Turkey
​
The entrance design of a concert hall can be one of the most challenging projects that force an architect to strengthen the connection between space and street. Ultimately, the notion of a scale that is not easily perceived in the present situation, but at the same time the notion of being attractive, inviting, or features that make an object distinctive, will be the basic parameters that re-question the design decisions. The design of an entrance of concert of hall, situated in Ankara's Bestekar Street, addresses such a problem.
The venue of the concert hall is located below the street level, so the stairways that can be considered quite large or perhaps turned into spaces should reach us into the concert hall at the slowest pace. This is where the real interface turns into a space. The moving system on the front facade of the circulation stairways is sufficient for the impression of what kind of a space we will encounter inside. This structure, which is sometimes opened or covered more, is composed of colored polycarbonate panels. As these panels form its own façade configuration in their own rhythm, it can be a measure of how an entry is defined in a reasonable scale. Behind the panels, the artistic illustrations appearing vaguely and drawn on the wall are sufficient to invite the user to the space. In front of this visual show, the large staircases designed on the blind side of the building will occasionally host preliminary events that can take place in this entrance space. The design of the entrance of Bestekar Concert Hall can be considered as a design problem, which shows an entry can also be a space to spend time and move, not to rely solely on a circulation action.
Project facts
Project name: Bestekar Concert Hall
Architecture office: rgg Architects
Location: Bestekar Street, Ankara, Turkey
Program: The design of entrance of Concert Hall
Date: 2018